چین به لیست کشورهای بدون ویزای دومینیکا پیوست

 

کشور مشترک المنافع دومینیکا و جمهوری خلق چین روز دوشنبه 22 نوامبر 2021 توافق نامه ای را برای سفر بدون روادید بین دو کشور امضا کردند.

 

 

روزولت اسکریت، نخست وزیر دومینیکا و لین شیان جیانگ، سفیر جمهوری خلق چین در کشورهای مشترک المنافع دومینیکا، پروتکل های جدیدی را امضا کردند که برای دارندگان پاسپورت دومینیکا در همه دسته ها اعمال می شود.

توافق لغو ویزا بین دو کشور چین و دومینیکا نقطه عطف مهمی در ارتباط دیپلماتیک ۱۷ ساله دو کشور است. این توافق امکان سفر آزادانه هم با هدف تجاری و هم با هدف تفریحی را به یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی جهان فراهم می کند . 
در حال حاضر پاسپورت دومینیکا در رتبه ۳۲ م جهان قرار داشته و سفر به ۱۶۰ کشور بدون ویزا یا اخذ ویزا در بدو ورود را امکان پذیر می کند.
این در حالیست که پاسپورت چین در رتبه ۷۱ م دنیا قرار داشته و امکان سفر بدون ویزا به ۷۹ کشور را فراهم می کند و برای سفر به ایالات متحده و انگلیس همچنان نیاز به طی بروکراسی اخذ ویزا می باشد.

چین و دومینیکا از سال ۲۰۰۴ با یکدیگر روابط دیپلماتیک و اقتصادی دارند از جمله این روابط می توان به پروژه سرمایه گذاری چین در حوزه درمانی دومینیکا و افتتاح بیمارستان دوستی چین-دومینیکا اشاره کرد که موجب رونق ساختارهای درمانی جزیره شده است. 

سفر بدون ویزا به چین فرصت گران قدری برای دارندگان پاسپورت دومینکاست که امکان تجارت بیشتر و سفرهای تجاری آسان به چین را برای تجار و سرمایه گذاران ایجاد می نماید. فرصتی که کشور چین به شهروندان بسیاری از کشورها همچون ایالات متحده، انگلیس، آلمان و غیره نداده است.